Käisime 2014. aastal Itaalias- Roomas ja Vatikanis. Öeldakse, et Rooma on igavene linn kuna see on nii vana.

Läksime sinna koos empsi ja ristiemaga. Läksime vahemaandumisega Riias. Pidime seal päris kaua ootama. Tagant järgi mõeldes läks see kiiresti. Tagasi tulles oli midagi lennupiletidega ja pidi Jane päevaks sinna veel jääma. Mina ja emps saime äriklassi piletid. Juurde me maksma ei pidanud kuna see oli nende süü. Samuti ei suutnud me mõelda ajaliselt ja jõudsime lennule suht viimasel hetkel. Pidime jooksma ja mul oli sellel hetkel juba väike paanika sees.

Seal olles käisime paljudes muuseumites ja restoranides. Mina sõin koguaeg pitsat. Neil pitsa oli väga lihtsalt tehtud ja maks kolmest komponendist- juust, üks lihalisand (kala, sink, vorst, salaami jne) , tomatipasta. Käisime ka kabelites ja kirikutes. Samuti oli kultuurireisi all meil. Nii paljudest kohtadest kus münte sai võtta siis võtsin ka sealt.

Mõned kuulsamad vaatamisväärsused toon ka siia ära.

Colosseum on amfiteater. Kuni 405.aastani toimusid seal gladiaatorite võitlused. Hiljem olid väga populaarsed võitlused loomadega, mida korraldati umbes 526. aastani. Hiljem ei leidnud Colosseum enam kasutust, ühtlasi vähenes Rooma elanike arv drastiliselt. Colosseumi kasutati kivimurruna ja see jäi varemeisse. Alles 19. sajandil hakati Colosseumi lagunemise eest kaitsma. Tänapäevani on see kuulsaim vaatamisväärsus seal. Järjekord on metsikult suur kuid kannatab ootamist. Meie käisime siis kui oli väga palav ja päikseline ilm. Meie suurimaks päästemeheks oli pudel vett.

Trevi purskkaev on purskkaev Roomas. Selle kavandas Itaalia arhitekt Nicola Salvi. Trevi purskkaev on 26 meetrit kõrge ja 20 meetrit lai. See on Rooma suurim barokkpurskkaev. Tegemist on ühe maailma tuntuima purskkaevuga ja Rooma ühe populaarseima turismiatraktsiooniga, mis on kuulsust kogunud muuhulgas tänu Federico Fellini filmile “La Dolce Vita“. Laialt on levinud uskumus, et kui visata Trevi purskkaevu münt, siis tuleb viskaja kunagi Rooma tagasi. Vähemtuntud uskumuse kohaselt tuleb armunutel igavese truuduse nimel figuuridest vasakule jäävast väiksest basseinist vett juua. Mu ristiema viskas mündi, kas just selle pärast lähme me uuesti Itaalia või kui lähme Veneetsiasse siis ehk ühepäeval jõuab ka Rooma minna? Ei tea. [-] Kui me sinna jõudsime oli suhteliselt pime kuid käisime järgmisel päeval uuesti vaatamas. Nägime seda nii õhtustes tuledes kui ka päeval. Inimesi oli seal paksult. Ütleme nii, et päeval oli vähem kui õhtul. Proovisime ära ka röstitud kastanid. Mulle ei meeldinud. Tundus nagu sööks puukoort 😀

Käisime ka muuseumis kus terve muuseum koosnes inimeste luukeredega. Tehtud sellised toad inim luudest. Ma ei oska paremini seda seletada ja kahjuks ma ka enam ei mäleta mis või kus see oli. Äkki on mu emal meeles ja kui on siis kirjutan sellest ka lähemalt.

Samuti on Hispaania trepid väga huvitavad. Kahjuks ei leidnud vikipeediast infot nende kohta.

Vatikan on Roomas asuv merepiirita linnriik. Ta on väikseima pindala ja elanike arvuga riik maailmas. Vatikan on Euroopa ainuke teokraatia. Moodustati tänapäevasel kujul Rooma paavsti ja Itaalia valitsuse vaheliste Lateraani kokkulepetega 1929. aastal. Vatikan on katoliiklikukiriku keskus. Kirikuriigi pea on paavst. Vatikani linn, ametliku nimega Vatikani Linnriik, on vaid maismaaga piirnev suveräänne linnriik, mille territoorium koosneb müüriga ümbritsevast enklaavist Roomas. Ligikaudu 44 hektari suurune ja rahvaarvuga 900 inimest, on Vatikan väikseim riik maailmas nii rahvaarvu kui ka pindala poolest (0,44km²). Järjekord on hiiglamast suur.

Natukene pilte Vatikanist:

Mõned pildid ka Rooma kohta, mis leidsin:

20140503_20553520140504_130215

Ülejäänud pildid on mul mälupulgal ja need vanaema juures. Lisan võimalusel juurde!