Käisime koos empsiga 2013.aastal Pariisis, Prantsusmaal. Emps oli sellel päeval tööl ja me läksime öösel tema tööjuurest reisile. Ta töötab haiglas õena. Takso tuli meile sinna haigla ette ja ma ei kujuta ette mis see taksojuht võis mõelda. Läksime Pariisi läbi Frankfurdi. Sealne ootamisaeg oli  väga väike. Tallinnast-Frankfurdi ei saanud me koos istuda. Frankfurdist- Pariisi aga saime.

Olime empsiga täiesti kahekesti reisil. Suutsime ükskord ka tülli minna. Tüli tekkis sellepärast, et ta ei jaksanud enam suveniiri poes olla.

Meil oli väike hotellitoake suure voodiga ja väike vetsunurk eraldatud liugustega. Vaatamisväärsused kus käisime on igale ühele tuttav- Eiffeli torn. Samuti muud vaatamisväärsused TriumfikaarLouvre muuseumLes Invalides muuseumPariisi Jumalaema kirikMontmartre linnaosas. Rohkem ma kahjuks ei mäleta nimesid. Tean, et käisime veel paaris kohas. (Vajutades vaatamisväärsuse nime peale tuleb vikipeeedia leht lisa lugemiseks).

Meie reisi eesmärk oli hariv kultuurireis. Nii see ka oli. Käisime päris paljudes kohtades uudistamas. Ma ei oskagi kõike seda kokku võtta.. kuid üritan kõigist paar lauset koostada.

Eiffeli torni läksime kohe esimesel päeval külastama. Kuna aeg oli varane siis polnud seal suur järjekord ja meil läks seal väga kiiresti. Seal üleval kõrguses oli veidi hirmutav ja tuul oli ka suur. Esimene emotsioon kui bussi aknast nägime siis jäi suu lahti ja bussijuht lihtsalt naeris. Meilt ta bussiraha ka ei tahtnud 😀

Triumfikaarele jõudsime suhteliselt hilja. Jõudsime õhtul pimedas. Saime viimase satsiga ülesse vaatama. Samuti ooteaeg väga lühike. Ülevalt vaadates oli väga kihvt vaadata ka Eiffeli torni. Kuna käisime seal päeval siis oli ka hea õhtul käia. Nähtud nagu mõlemal ajal Pariisi- nii päeval kui õhtul.

Louvre muuseumi ooteaeg oli pikem kui need eelmised kaks kokku. Sisse minnes oli nii vägev tunne, et varsti näeb seda Mona Lisa maali. Just selle maali pärast läksime sinna muuseumi. Maali nägime ära ja see oli üllatavalt pisikene. Selle väikse pildi juurde oli kogunenud väga palju inimesi. Vaevu said lähedale. Samuti oli raami juures turvamehed.

Les Invalides muuseumis oli Napoleoniga seostuv. Vähemalt ma tean, et just seal majas oli Napoleoni kirst. Muud ma suurt ei mäletagi kuna seal meil giidi polnud. Me väga ise ka ei tea mis see oli.

Jumalaema kirik oli väga suur ja võimas. Järjekord oli metsik kuid liikus üsna kiiresti. Sees olles panime me küünla põlema ja mina annetasin 2€ neile ja vastu sain mündi. Just sealt saigi mul see pisik, et hakkasin münte koguma.

Montmartre linnaosas käisime me kirikus ja vaatasime läbi akna sealset elu. Sinna sõitsime elektribussiga, mis oli omaette kogemus. Vahepeal see ka seal laadis. Peale kiriku külastust ja enne bussi kohtusime kolme mustanahaliste inimesetega. Nad olid väga pealetükkivalt meelestatud. Üks oli kena ja täitsa armas kuid kaks teist oli väga jubedad ja nähes nende silmi siis need olid sellised kollakad. Ma ei tea mis nad püüdisid kuid head muljet meile ei jäänud. Sealt sain ka mündi.

Käisime ka ühes vinges kirikus kus lagi oli klaasist. Nime ma kahjuks ei mäleta kuid me koba peale leidsime selle koha. Meie põhi asjad kus käisime olid ikka kirikud. Sealt mul ka palju münte.

Viimasel päeval käisime ka surnuaias. Paljudelt haudadelt võis leida alkoholi pudeleid ja suitsukonisid. Kalmistule on maetud ainsa eestlasena Eduard Wiiralt.